03. Dienstverlening

Wat hebben we bereikt en wat hebben we daarvoor gedaan?

Speerpunten

Acties

Realisatie

1

Inwoners zijn tevreden over de kwaliteit
van onze dienstverlening.

1.1

Dienstverlening is begrijpelijk, eenvoudig en
toegankelijk ingericht.

  • Gestart met vernieuwde uitvoering beleid dienstverlening.

1.2

We handelen volgens onze
dienstverleningsafspraken
en maken deze voor de
komende jaren meer specifiek per product of
dienst, zodat inwoners nog beter weten wat ze
mogen verwachten.

  • (mede vanwege corona) extra inzet op blijvend verbeteren van informatieverstrekking en kennismanagement.
  • dienstverleningsafspraken meer productspecifiek gemaakt  (dit is een continu proces).

2

Inwoners ervaren een herkenbare
identiteit en sociale samenhang in de
verschillende dorpen.

2.1

In samenspraak met de inwoners leveren we
maatwerk in de dorpen.

  • na de afbouw van de formatie dorpscoördinatoren is gestart met voorbereidingen voor participatie Omgevingsvisie en Toekomstvisie, via de totstandkoming van de Peilnota Omgevingsvisie/Toekomstvisie.

2.2

Beleid en projecten participatief aanpakken.

  • zie 2.1

2.3

Zorgen voor samenhang tussen aanbod van
voorzieningen op het gebied van wonen, zorg
en welzijn (woonservice-gebieden).

  • Ondanks corona is er gestart met een poging initiatieven in de dorpen op het gebied van vraag en aanbod te koppelen aan het vernieuwen van de sociale kaart.

2.4

Netwerkmethode ontwikkelen om intern
integraal en dorpsgericht te kunnen werken (‘I Do': Integraal Dorpen-Overleg).

  • De netwerkmethode is overgegaan in de Intake- en Omgevingstafels. Daarnaast is de aanpak en werkwijze van de participatie Toekomstvisie tegelijk een leertraject voor Dorpsgericht Werken

Verbonden partijen in dit programma

N.v.t.

Deze pagina is gebouwd op 06/18/2021 17:09:43 met de export van 06/18/2021 17:03:00